Het is bijna zover!!! - Reisverslag uit Lekkerkerk, Nederland van Anja Lakerveld - WaarBenJij.nu Het is bijna zover!!! - Reisverslag uit Lekkerkerk, Nederland van Anja Lakerveld - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!!!

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 Januari 2017 | Nederland, Lekkerkerk

Hallo allemaal,

En dan heb je, je laatste dienst weer gewerkt voor de eerst komende 3 maanden. Want aanstaande maandag hoop ik samen met Fennande naar Malawi te vertrekken.
Graag wil ik iedereen op de hoogte blijven houden van mijn belevenissen daar in Afrika. Vooral collega’s waren veel aan het zeuren, want ze gaan me zoooo missen ;).

Op het laatste moment moesten er nog dingen geregeld worden. Een paar weken terug zag het er niet naar uit dat ik nog zou gaan in verband met ziekte en overlijden van mijn opa. Wat een moeilijke en zware tijd was én nog is. Op dat moment stond Afrika even op een erg laag pitje. Maar de tijd gaat door en 16 januari is dan heel erg snel in zicht. Ik moest nog verschillende dingen regelen. Ook mijn visum. Die helaas deze week nog niet binnen was. Hierdoor heb ik al een beetje kennis gemaakt met de Afrikaanse mentaliteit want het kostte een paar telefoontjes voordat mijn paspoort gevonden was, nadat hij al 3 weken geleden aangekomen was. Dus dan maar even een ritje naar Brussel maken om deze op te halen.

Nu is alles geregeld en kan het inpakken beginnen het weekend. Maandag vertrekken we met het vliegtuig ’s avonds om 20.35 uur. Als alles goed gaat hopen we dinsdagmiddag om 14.30 uur daar aan te komen. We hebben dan een tussenstop gehad in Nairobi. Al met al een hele reis weer. We gaan vrijwilligerswerk doen bij het project ‘Children of Blessing. Dit project richt zich op geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen die hiernaartoe komen met moeder om therapie te krijgen. Kinderen krijgen therapie ter versterking van de spieren. Elke keer komen ze met de moeders naar het project. Moeders worden oefeningen geleerd die ze met de kinderen kunnen oefenen. Ook bestaat het project uit een schooltje. Daar maken de kinderen kennis met kleuren, vormen, letters, cijfers, potlood vasthouden en worden oefeningen voor de fijne motoriek gedaan.
Er is therapie voor kinderen met gedragsproblemen en een spreekuur voor ondervoede kinderen.
Het project heeft ook 8 outreach clinics in de kleine dorpjes rondom Lilongwe.
Fysiotherapeuten en leerkrachten voor speciaal onderwijs gaan 3 keer per week in de middagen naar die clinics toe om therapie en onderwijs te geven.

Al met al een veelzijdig project. Ik ben heel erg benieuwd naar onze taken daar. Dat is toch altijd afwachten. Maar we kunnen er veel beteken. Waarschijnlijk veelal ondersteuning bieden en extra aandacht geven aan de kinderen. Het is toch iets meer gericht op het werken in de zorg dat trekt me heel erg.

We verblijven in een ‘dooing good’ huis. Hier verblijven we waarschijnlijk met andere vrijwilligers die bij andere projecten werken. Het zal een hele nieuwe en andere ervaring zijn dan in Zuid – Afrika. Malawi is een arm land. Met regelmatig stroomuitval en geen water.
Iedereen vraagt het is zeker wel erg warm daar? Helaas voor ons we komen in het regenseizoen aan. Dat betekent weinig zonuren en regen. Maar het is wel op zijn warmst. Dus ook dat is afwachten hoe het allemaal in het echt is.

Waarom ik dit weer ga doen? Het begon weer te kriebelen. Even uit de sleur van deze tijd. Met de neus op de feiten gedrukt worden van hoe dankbaar wij moeten zijn met wat we hebben. Gezondheid is al een heel belangrijk iets.

Ik heb er heel veel zin in. Gezonde spanning voel ik al 2 weken. Heel benieuwd naar waar ik terecht kom. Hopelijk hebben jullie nu al een beetje een idee waar ik heen ga.

Wil je een berichtje krijgen als ik mijn volgende blog geschreven heb. Voeg jezelf dan toe aan de mailinglijst dan krijg je automatisch een berichtje.


Liefs Anja

  • 14 Januari 2017 - 00:12

    Jan:

    Heel veel succes en plezier.

  • 14 Januari 2017 - 00:37

    Ineke Lassooij:

    Heel veel plezier!

  • 14 Januari 2017 - 09:36

    Renee Mourits:

    Heel veel plezier!

  • 14 Januari 2017 - 09:55

    Janita:

    Jaha, dan is het ineens bijna zover!! Ik ben heel benieuwd wat je daar allemaal mag gaan doen, maar dat nijdast veel kunt betekenen is zeker! Een veilige en héle mooie reis gewenst! Ik bid voor je! Enne, ik ga je ook missen hoor

  • 14 Januari 2017 - 10:39

    Joke Visser:

    Lieve anja.zo mooi was je weer gaat neerzetten...ik heb je de vorige keer zien terugkomen uit Afrika en vond je zo vol energie en vuur in je ogen. Dacht wel waarom ga je je daar niet langer vestigen. Jouw missie past bij je .misschien wel meer dan hier? !
    Ze zullen zeker weer heel blij zijn met jou als auntie.
    Ik ga je missen dappere antjja.

  • 14 Januari 2017 - 11:37

    Wilma Verkaik:

    Anja, heel veel plezier en succes. Mijn gevoel zegt dat het een mooie uitdaging is voor jou waar jij met de volle 100% voor gaat. Iets voor een ander betekenen is jou missie vooral voor mensen waar alles niet van zelf sprekend is. Ik kijk uit naar jou reisverhalen als het lukt met de stroom.

  • 14 Januari 2017 - 14:13

    Jacqueline:

    Lieve Anja!
    Zo gaaf wat je deze keer gaat doen!
    Zoals anderen ook al zeiden : dit past zo goed bij jou....
    Heel veel plezier en voldoening gewenst bij alles wat er op je pad komt!
    Pas goed op jezelf en elkaar.
    Ben nu al benieuwd naar je reisverslag !
    Doei & dikke knuf!
    X jacq

  • 14 Januari 2017 - 19:23

    Henk & Steffie:

    Lieve Anja,
    Héél véél succes en een goede reis gewenst!

  • 16 Januari 2017 - 13:27

    Henk En Elze:

    Heel veel plezier! Geniet van je reis en kom met mooie foto's weer terug!!!! Liefs van ons allemaal

  • 17 Januari 2017 - 01:25

    Ess:

    Anjaaa
    Als he dit leest zit je er gewoon al...!
    Wat zijn die laatste weken snel gegaan zeg!
    Ik hoop dat je een mooie tijd hebt in Malawi en daar kan doen wat je graag wilt doen.
    Heel veel succes en zegen!
    Liefs, Ferdi en Esmeralda

  • 19 Januari 2017 - 16:53

    Buren Prins:

    lieve anja



    hebben je blog gevonden heel veel succes. we blijven je volgen dag
















  • 27 Januari 2017 - 19:35

    Jannie Suurland:

    Hallo Anja wat onderneming weer wens je heel veel succes met je werk daar Fijn om te volgen hr groet tante Jannie Suurland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 89054

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk in Malawi

16 April 2014 - 24 Oktober 2014

Mijn grote wens in vervulling

Landen bezocht: