De voorbereidingen - Reisverslag uit Lekkerkerk, Nederland van Anja Lakerveld - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Lekkerkerk, Nederland van Anja Lakerveld - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Anja Lakerveld

Blijf op de hoogte en volg Anja

06 Februari 2014 | Nederland, Lekkerkerk

Zo bijna!!! Over 2 maanden is het dan zover. Een lang gekoesterde wens, van mij, hoopt dan in vervulling te gaan.
Ik hoop op 16 April voor een half jaar te vertrekken naar Zuid - Afrika. Om daar vrijwilligerswerk te gaan doen bij Stichting Goeie Hoop.

In Zuid - Afrika, bij Gordon's Bay, staat een groot huis van stichting 'Goeie Hoop'. Hier worden kinderen opgevangen voor verlaten, verwaarloosde, misbruikte en mishandelde kinderen. Om hen een 'thuis' te bieden. Deze kinderen zijn van 0 - 17 jaar en komen uit de omliggende krottenwijken.
Sommigen van hen zijn HIV positief of hebben AIDS. De kinderen wonen in woonunits met 8 kinderen en een huismoeder.
Doel van dit project is professionele zorg en een liefdevolle en veilige omgeving bieden, beschadigde kinderen te helpen herstellen en indien mogelijk te werken aan gezinsherstel. De drijfveer hierin is de liefde van de Heere Jezus Christus.
Het ideale doel is om weer terug te keren naar ouders of familie, maar vaak lukt dit niet omdat het kind getraumatiseerd is door wat hij/zij allemaal heeft meegemaakt en de leefomgeving niet veranderd. Dan wordt er, samen met plaatselijke intstanties, gezocht naar pleeg- of adoptieouders.
Voor uitgebreidere informatie zie de site: www.goeiehoop.nl

De ticket is al geboekt en op dit moment ben ik vooral bezig met de verdere voorbereidingen te treffen. Het regelen van de papieren zaken zoals visum, verzekering en wat er allemaal niet meer bij komt kijken.

Ook hopen we binnenkort een High Tea te organiseren om geld op te halen voor het Goeie Hoop huis. Hierbij zijn jullie alvast van harte uitgenodigd.
Ook als je mij wil sponsoren kan dat. Laat het mij dan even weten ook als je meer wil weten over de high tea.

Bij deze kunnen jullie mij en mijn belevenissen volgen. Zoals velen van jullie graag willen :).

Liefs Anja

  • 06 Februari 2014 - 17:33

    Renee Mourits:

    Anja wat spannend allemaal! Ik wens je heel veel succes! Ik hoop dat deze onderneming je zal brengen wat je ervan hoopt! We zullen je olijke noot missen!

  • 06 Februari 2014 - 17:46

    Inez:

    Hoi Anja,
    Nogmaals super gaaf dat je dit werk gaat doen! Nu kan ik je belevenissen volgen, fijn.
    Ik hoor wel wanneer de high tea is want wil graag je wat sponseren.
    Succes met alle voorbereidingen, groet Inez

  • 06 Februari 2014 - 20:14

    Mieke:

    Wat n onderneming Anja, ik ga je zeker volgen meid!
    Succes met alles voorbereidingen.

    Groetjes uit kapel.

  • 06 Februari 2014 - 22:51

    Jacqueline:

    Jouw avontuur komt nu snel dichterbij!Geniet ook van de voorbereidingen!En reken maar van jippie dat ik je volg als het zover is!X jacq

  • 07 Februari 2014 - 14:32

    Janita:

    Lieve Anja!
    Ik ga je héél erg missen, maar ik vind het ook heel erg gaaf dat je wens in vervulling gaat. En dat je dit gaat doen, ik hoop dat je veel kan betekenen daar!
    Succes nog met de voorbereidingen!
    Liefs!

  • 23 Februari 2014 - 19:31

    Manon:

    Een heel mooi verslag meid! Nu gaat het avontuur echt bijna beginnen liefs manon

  • 08 April 2014 - 21:47

    Bastine:

    Ha Anja,

    Zojuist heb ik mij aangemeld zodat ik je kan volgen.
    Ik wens je heel veel goeds toe en ik hoop dat je veel mag betekenen voor de kinderen daar!

    Liefs, Bastine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 89083

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 19 Januari 2017

Vrijwilligerswerk in Malawi

16 April 2014 - 24 Oktober 2014

Mijn grote wens in vervulling

Landen bezocht: